Städa!

Ja, fy farao va vi har att göra här hemma. Jag började så smått att hjälpa till att fixa iordning "babyrummet" (vi kommer ha henne inne hos oss i spjälsängen om nätterna, men ett rum med all babyförvaring är ju supert! :) men jag fick ont någonstans vid revbenet sen tog jag det lungt i 2 min, sen va jag igång igen. alltså, jag borde inte, det gör kanske ont få gånger men man känner sej besvärad & klumpig & kan ändå inte bocka sej ner efter grejer ändå, så det känns bara onödigt att man hjäper till. Men jag gör det ändå, för jag älskar att städa. El ja.... jag vet inte vad som har flugit i mej, men jag vill verkligen få i ordning här & när man känner sån stark vilja att få det fint & prytt i hemmet så känner man nog oxå lusten av att städa automatiskt. Måste vara så!? Men jag tar det lungt i af. Plockar lite då & då & pekar gör jag med när det är stora otymliga grejer som Simon sedan ska bära upp på vinden. Tjoff, sen försvinner allt skit som inte behövs i hemmet då det bara ligger i kartonger & skräpar. Så fort vi har alla förvaringsmöbler vi behöver i hemmet så kommer vi ta ner grejerna så smått igen.

Ååhh, bara för detta faktumet kom jag & tänka på en sak. Julsakorna vi fått av Simons mamma. De vill jag ha upp & få ännu mer julstämning. Kankse lite tidigt men ändå :) Sen ska jag leta julmusik. Aahh, mysigt!! :) <3

Kommentarer
Postat av: Jasse

åhhh men det är bara härligt att pynta ju. och skit i om det är för tidigt :) Personligen så längtar JAG efter lussekatter, mauuu vad gott!!! =)

2007-11-16 @ 12:02:25
URL: http://sotsak.blogg.se
Postat av: Frida

Jasse: Mmmmm, ja, visst äre gott?! :) Sen brukar jag prega in lite pepparkaker i degen. haha. Älskar!!!!!!

2007-11-17 @ 03:13:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0