Ojdå!!

.................

Uppdatering: Ja, man såg på Piraterna i all smärta (liknande menssmärtan som man haft som värst, typ) & sen dushade jag lite & somnade till sista delen av filmen till en ljuvlig panodil som satt var den skulle... värktiden för tabletten vart dock 20 mins väntan men det va det värt. Sov till Simon kom hem vid 5 & när jag vaknade kände jag att smärtorna jag hade innan jag somnade hade avtagit helt. Vart glad för det men samtidigt lite bitter för vaddå? Sån smärta & så blir jag hjälp av en liten fjuttig panodil? Simon satt & klappade mej på huvudet & sa att vi skulle satsa på det där som jag sagt till honom innan han for till jobbet i morse. Om hyran. Jag blev lugn & glad & sa att han skulle titta på datorn, att jag just skrivet om det på min blogg- en Ekonomisk beräkning på hur vi skulle kunna få ihop det trots allt. Sen gick jag upp & DÅ, ajaj igen , men mer intensiva & painful än förrut. Jag gick in på dass för att se om det hjälpte att kissa & då såg jag det. "Slemproppen har tydligen gått" sa jag till Simon & förklarade innebörden. Sen checkade jag för att va säker, omed att det bara fanns nån utspidd droppe blod i trosan tillsammans med klumpen. Torkade mej & ja, slemproppen har gått för där fanns det blodstrimmor yepp yepp. & smärtorna va inte roliga.... som äckligt jobbig mensvärk. Så jag bestämde mej för att ta en panodil till. Den tog jag vid 6 ungefär & smärtlindringen varade i ca 20 min, högst ^^ Simon hade vatt & handlat medans jag försökte bli av med smärtan & tänka på annat. Själv skulle jag med gå & handla, så fort tabletten börjat värka. Men när han kom hem lagade han mat (Ris med massa soya på, kotletter & bernaisesås & grönsaker - mums) & jag skrev här i bloggen, men lyckades få sidan att stänga ner så därför får jag nu skriva allt igen :S haha. Efter maten kände jag mej skitnödig, gick på dass, men vågade inte pressa för hårt. Det klickade till & ut kommer en jääte lång maskliknande & genomskinlig sak med en röd blodstrimma i. Den riktiga slemproppen kanske? tänkte jag. Usch, jag ville så gärna titta på den , för att se, men skulle inte gjort det- tappade apiten där & på vägen till affären när jag skulle beskriva saken för Simon så klöktes jag en massa så jag fick avbryta. hehe. Värkarna satt fortfarande i när vi gick till affären, men vi var tvunga att gå då för dom skulle stänga kl 7 som vanligt ju :S Gjorde ont, men jag klarade av att plocka ihop allt. Skönt. Kom hem... stoppade i mej en banan snabbt & ringde till ma & pa igen. Mamma & jag pratade lite om hur snart förlossningen skulle kunna vara & tävrtom hur långt det kan tänkas va kvar. Berättade oxå om Simons syn på min mage när han kom hem "Oh haha, din mage hänger ju ner lol". Det hade vi snackat lite om i veckan att pappa sagt till amma när mamma väntade Emily & så varnade hon då mej för det tecknet. När vi snackade hade värkarna avtagit lite men mitt i samtalet började det komma mer & mer igen Sen fick vi lägga på. Alla är mer engragerade ön va jag kunde föreställa mej. Folk, han som ska köra mej in i fall det blir nu idag el i helgen, springer hit helt förskräckt & säger till att han kommit på att han måste tanka bilen. hehe, precis som dte är sååå bråttom. Mamma skrattade oxå när jag berättade det direkt när han kom springande & va stirrig över tankningen som ligger 50 meter härifrån typ. haha. SÅ snart är det ju inte. Inte ens om en stor värk skulle komma nu, skulle vi åka in så :P Nu sitter jag här & skriver med tensapparaten på :) Skönt. haha. Känner inte mcyket mer än tensappartens "tusen nålar" funktion :P Får dock öka på mer & mer för värkarna börjar bli mer intensiva & starka. Simon kollar på "Pirates of.... världens ende" den som jag sett innan idag så jag försöker sitta upp så länge jag kan vid datorn så jag får tänka lite på annat & skriva av mej. Samtidigt äre bra om jag gör sakor nu medans jag kan så jag kan spara de krafterna jag behöver för att komma över de stora smärtorna senare.

Nä, nu ska jag nog försöka sova en liiiiten stund till så jag orkar med. fniss. Tänk att det snart är dags. 9 långa månaders väntetid är snart över & vi får vår lilla flicka till världen :) <3

Kommentarer
Postat av: Mandy

Vad härligt gumman! Efter att min "slemmis" släppt så var Vincent ute nästa dag..:) Så det är absolut ett tecken på att lilltjejen är på väg. Försök verkligen att få lite sömn, du kommer behöva kraftena..även om din kropp går på någon slags reserv.
Tänk att du/ni snart ska snussa bebis!
Underbart!
Ifall ni åker in till förlossningen innan vi hörts av, så Lycka till! Och glöm inte sända ett medd när hon är ute..:)
Kramar från oss!

2007-11-23 @ 23:24:35
Postat av: Mandy

Undrar om lill tjejen har kommit ännu?=)

2007-11-24 @ 18:58:04
Postat av: Jennie

Jag har hört ryktena :-) GRATTIS!!!

2007-11-24 @ 21:19:55
Postat av: Jasse

Åh åh åh...här är man hemma utan att kolla bloggen i två dagar och helt plötsligt får Frida ett barn!? Grattis och kramar i massor ifrån mig. All lycka till mamma Frida och dotter Alva; och pappan förstås! puzz, Jasse

2007-11-25 @ 11:40:26
URL: http://sotsak.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0