Oj, va trött man blev......

Idag har det varit en ritigt hektiskt natta. Lilla Alva har velat ha mat, somnat vid bröstet, jag har lagt ner na, hon gråter efter mer, somnat vid bröstet, jag lägger ner na, gråter efter mer, jag checkar i fall det hjälper att typ få henne mer trött, att det är det hon vill- sova, genom att dra vagnen lite fram & tillbax, det funkar, för nån minut, men hon vill verkligen ha mer mat. el "vill". Hon somnar ju så fort hon fått 2 stänk av det. haha. Eftersom det nu gått så lång tid & hon börjar få svårare att greppa bröstet. (i och med att vi bröstpumpar nu så jag kan få lite hjälp av Simon att få tillbaka lite av min förlorade sömn ända sen BB-tiden. Det va ju inte särskilt länge sen dock. fniss). Medveten om att det är en bekvämlighets grej & att det är det som gör det svårare för henne. Hon börjar ju då vänja sig vid nappflaskan och tror att det alltid kommer vara så lätt att få maten serverad. Man måste ju kämpa lite mer med ett riktigt bröst. Både bebis & mamma. Men jag vill ändå lägga upp det jag kände här, för det vart ju en jobbig natt över huvudtaget & det där hörde till en hel del. Hon har oxå fått bli bytad på 2 ggr under loppet av 4 minuter & i mellan ammningen ^^ & då har hon vatt lös i magen, stackarn :/ Ingen fara, men kan tänka mej att det är jobbigt för henne. Själv har man också trubbel med magen nurå . Måste va för jag åt lussekatter igår- saffran. Men jag som bara åt 1 & en halv :/ Nåja.

Nu vaknade hon & vart hungrig igen, förståss. Haha. Matdags. På återseende :)

.........

Uppdatering:

Simon gick iväg för att ringa till försäkringskassan om mina papper bland annat & då ringde det på dörren, jag låg & sov & Alva med. Men Simon mötte upp henne på vägen så vi fick in henne till oss trots att jag vägrade öppna (trodde det va nån granne & jag hade inte nån särskilt stor lust att öppna då, i bara trosor dessutom ^^). Det var från BVC som skulle göra några kontroller på lilla Alva. Haha! Jag som skulle ringa dit idag & få en tid för första hembesöket, efter Simon hade kommit tillbax från sina samtal. Perfect timing :) Allt var i af bra med Alva. Hon har gått upp bra & se allmänt bra & kry ut. Känns bra! Jag frågade lite om det här RS-viruset med & känner mej nu genst lite lugnare i af. Det är ju ganska vanligt med så det finns ju hjälp att få om hon skulle bli sjuk. Skönt att hon va här så man fick frågat lite & känna sej lite trygg med att veta att mår bra & att allt ser bra ut.


Idag ska Simon & jag spela Rayman 2 på Nintendo Wii:et :) Väntar på nerladdningen skla bli klar bara, sen så ska vi äga, igen :)

Dagens mat: Pommes, snitzel, bernaisesås, stekta champingjoner, sallad & tomat. Mums.

Dagens visdomsord: Både du & din bebis bajsar vad du äter...... ^^
Trackback
RSS 2.0