BM/medecinsk undersökning/snack

i onsdags. Glömt att tala om. El förvrängt kanske? Hihi. Närå, det har vatt så mycket nu på sistone så jag har bara inte pallat med att skriva något.....

Men i af. Det började så fint som att jag fick reda på att jag skulle ha en manlig läkare istället för hon vi hade förra gången. Jag tyckte väl inte det va nåt speciellt då, eftersom jag mindes förra gångens besök som lite snack typ sådär i 5 min max, för vi hade inget att snacka om riktigt. Allt såg bra ut då & ja. I onsdags när den manliga läkaren kom ut för att hälsa mej välkommen in så tänkte jag för mej själv "hmm, en lång, mörk & ganska så stilig läkare- Ha! Nåt jag kan retas lite med Simon om när jag kommer hem" & så en fniss för mej själv. Simon har lixom då påstått att han "litar mest på manliga läkare. De är mer pang på! lixom. Inget väntande. De är bättre, helt enkelt!" när jag hade vatt lite sådär om att jag kanske skulle få en manlig läkare vid förlossningen. I af, han hälsade mej välkommen in & allt började kännas mer & mer stelt & blygsamt för oss båda. Jag fnissade, han med ^^ i många situationer. Sen pratade vi lite om pengaproblemen & lite om att min BM "varnat" mej för en lite tidigare förlossning än räknat pga av mina många sammandragningar, kurvan osv. Efter en hel del snack blev det liute verkstad oxå. I all pinsamhet gick jag med på att göra en "livmodertappsundersökning". Det va nu el aldrig & ja, jag ville veta om det vart på gång, helt enkelt. 4 min senare vart han inte klokare på om det va nära el ej. "Det kan fortfarande ske när som helst, dock!". Gaaaah! Lönt dårå? hehe. Nä, men okej., Det kändes ändå bra att få göra det.

Följande hände:

*Jag plockade av mej kläderernas nederdel
* Lade mej på en såndär "ligg-ner-med-benen-upp-på-två- benhållare"- brits
* Frågade om det skulle göra ont, han sa "nä, det här ska inte göra ont"
* Det gjorde svidande ont. Kändes som han hakade fast en krok där nere & sen pickade & plockade i små delar som kändes som urinröret typ :S Dr - "Det gjorde väl inte ont det?" & jag svarade halt chockerad "naaaäee" ^^
* Fick varning om att nästa grej skulle möjligen göra ont. Många tyckte tydligen det & vissa har fått avbryta för att de inte klarade av det & då skulle jag hojta till. Jag väntade & väntade, men alltså, jag va nog skonad från den där smärtan som jag redan upplevt vid första grejen han gjorde för detta kändes ju inget märkvärdigt alls. Gjorde inte ett dugg ont ju. Nästa punkt står jag för min pinsamhet om detta faktum
*Jag utbrister "Men jag måste säga det att det första gjorde dock fantamej mer ont än det andra du gjorde" ^^ Omg

Fick då reda på följande:

*Inte öppen ett dugg
*Livmodertapshalsen började mjukna upp
*Det kunde vara dags närsom ändå
*Jag är så pinsam

Kommentarer
Postat av: Mandy

En sådan undersökning fick jag också göra. Eftersom jag också hade mkt sammandragningar. Men den kändes typ inte alls.. men det kanske beror på att jag hade en kvinnlig..de vet lite bättre..haha..vad vet jag..=)

2007-11-09 @ 13:32:57
URL: http://Mandyyy.blogg.se
Postat av: Frida

Nä, jag sa ju det- den självaste undersökningen kändes ingenting alls nästan. Men det va grejen han gjorde innan (vet inte vad det va till för faktiskt hehe) som smärtade/sved till så att det kändes som man skulle kissa på sej. Så det gjorde inte ONT, men det kändes riktigt obehagöigt. Men hur som helst, utan att klaga på honom, han va bra, så ja- jag föredrar faktiskt kvinnliga läkare & gärna de i medelåldren 40 typ :)

2007-11-09 @ 14:29:10
Postat av: Jasse

haha nä gumman inte ett dugg pinsamt! =) men det är ävl klart att du går och väntar och undrar nu... :) kram på dig

2007-11-09 @ 21:30:11
URL: http://sotsak.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0